КОРАНІЧНІ ВИТОКИ КОНЦЕПТУ АЛ-ВАСАТІЙЯ: КРИТИЧНИЙ АНАЛІЗ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Анотація
У статті розглядається питання походження концепту ал-васатійя, який став центральною богословською ідеєю у вченні одного з найвідоміших мусульманських теологів та активістів сучасної епохи – Юсуфа ал-Карадаві. Ґрунтуючись на різних середньовічних і сучасних екзегетичних трактатах, автор аналізує текст аяту ал-Бакара: 143, який служив в якості основного джерела для впровадження та легітимізації цього терміна в мусульманському дискурсі. Крім того, в статті приділено увагу проблемі перекладу цього коранічного вірша на європейські та слов’янські мови. Як висновок, стверджується, що значення ал-васатійї як “помірності” або “середнього шляху”, вибрані для ключової репрезентації сутності ісламської доктрини, були прийняті в результаті кон’юнктурної селективності розуміння аяту ал-Бакара: 143, а не як адаптація прямого і недвозначного формулювання самого Корану.
Як цитувати
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
ал-васатійя, концепт, Коран, критичний аналіз
Коран / Пер. Саблукова. Москва, 1907.
Коран / Пер. И. Крачковского. Москва, 1990.
Коран / Пер. Кулиева. Москва, 1995.
Коран / Пер. с араб. и коммент. М.-Н. Османова. Москва, 1995.
Коран / Пер. Абу Адель. Б. м., 2008.
Коран. Дослідження, переклад (фрагмент), коментарі В. С. Рибалкіна. Київ, 2002.
Abdel Haleem M. A. The Qur’an. Oxford, 2004.
Al-Qaradawi Y. Kalimat fi al-wasaṭiyya al-islamiyya wa maalimuha. Al-Qahira, 2011.
Al-Qur’an al-karim. Dimashq, 1420.
Al-Tabari, Muhammad b. Jarir. Jamiʻ al-bayan ʻan ta’wīl ’ay al-Qur’an (fi 30 al-ajza’). Vol. II. Bayrut, 1405.
Arberry A. J. The Koran Interpreted: a Translation. New York, 1996.
Arifov S. Zolotaya seredina islama // Arraid, 2012, № 4 (152).
Baker R. W. Worldly Islam: the Islamic Wasaṭiyyah and the Quest for Democracy // Oriente Moderno, Nuova serie, Anno 87, Nr. 2, Islams and Democracies. 2007.
Bobzin H. Der Koran. München, 2010. https://doi.org/10.17104/9783406640483
Burton J. Law and Exegesis: The Penalty for Adultery in Islam // Approaches to the Qur’an / Ed. Gerald R. Hawting and Abdul-Kader A. Shareef. London, New York, 1993.
Dekmejian R. H. Islam in Revolution: Fundamentalism in the Arab World. Syracuse, New York, 1995.
Donner F. Narratives of Islamic Origins: the Beginnings of Islamic Historical Writing. Princeton, N. J., 1998.
Gräf B. The Concept of Wasaṭiyya in the Work of Yusuf Al-Qaradawi // Global Mufti: The Phenomenon of Yusuf al-Qaradawi / Ed. Gräf B. and Skovgaard-Petersen J. New York, 2009.
Hanapi M. Sh. The Wasaṭiyyah (Moderation) Concept in Islamic Epistemology: A Case Study of its Implementation in Malaysia // International Journal of Humanities and Social Science. Vol. 4, No. 9 (1). 2004.
Hilali, Taqi al-Din. The Noble Qur’an: English Translation of the Meanings and Commentary. Al-Madina, 1997.
Hoigilt J. Rhetoric and Ideology in Egypt’s Wasaṭiyya Movement // Arabica. Vol. 57. 2010. https://doi.org/10.1163/157005810X502655
Ibn al-Jawzi, Abu al-Faraj. Zad al-Masir fi ilm al-tafsir (9 Vol). Vol. I. Bayrut, 1404.
Ibn Kathir al-Dimashqi, Ismail b. Amr. Tafsir al-Qur’an al-Azim. Bayrut, 1401.
Kamali M. H. The Middle Grounds of Islamic Civilization: The Qurannic Principle of Wasaṭiyyah // Journal of Civilisation Studies. Vol. 1, no. 1 (October 2008).
Kamali M. H., Ramadan T. The Middle Path of Moderation in Islam: the Qur’ānic Principle of Wasaṭiyyah. New York, 2015. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780190226831.001.0001
Lane E. W. An Arabic-English lexicon: derived from the best and the most copious eastern sources. Vol. 8. London, 1863.
Mandaville P. G. Global Political Islam. London, 2007.
Mazlan I. et al. Wasaṭiyyah Discourse according to Muslim Scholars in Malaysia // Advances in Natural and Applied Sciences. Vol. 7, no. 1. 2013.
Paret R. Der Koran. 2, verb. Aufl. Stuttgart, 1982.
Pickthall M. The Glorious Qur’an: The Arabic Text with a Translation in English. No city, 2001.
Qutb S. In the Shade of the Qurʼān (Fī Zilāl Al-Qurʼān). In 30 Vol. Markfield, 2001.
Rubin B. M. The Muslim Brotherhood: the Organization and Policies of a Global Islamist Movement. New York, 2010. https://doi.org/10.1057/9780230106871
Rubin U. Qur’an and Tafsir: the case of “an yadin” // Islam, 1993, № 70.
Shafi M. Maariful-Qur’an. N. p., n. d.
Shestopalets D. Moderation, Unity, and Tolerance: The Representation of Islam in the Discourse of “Alraid” // Східний світ, 2014, № 4.
Starkovsky N. The Koran Handbook: an Annotated Translation. New York, 2005.
The Oxford Handbook of Political Ideologies / Ed. Freeden M. Oxford, United Kingdom, 2013.
REFERENCES
Koran (1907), Transl. by Sablukov, Moscow. (In Russian).
Koran (1990), Transl. by I. Krachkovskiy, Moscow. (In Russian).
Koran (1995), Transl. by Kuliyev, Moscow. (In Russian).
Koran (1995), Transl. from the Arabic and commentaries by M.-N. Osmanov, Moscow. (In Russian).
Koran (2008), Transl. by Abu Adel’, B. m. (In Russian).
Koran: Doslidzhennya, pereklad (frahment), komentari V. S. Rybalkina (2002), Kyiv. (In Ukrainian).
Abdel Haleem M. A. (2004), The Qur’an, Oxford.
Al-Qaradawi Y. (2011), Kalimat fi al-wasaṭiyya al-islamiyya wa maalimuha, Al-Qahira. (In Arabic).
Al-Qur’an al-karim (1420), Dimashq. (In Arabic).
Al-Tabari, Muhammad b. Jarir (1405), Jamiʻ al-bayan ʻan ta’wīl ’ay al-Qur’an (fi 30 al-ajza’), Vol. II, Bayrut. (In Arabic).
Arberry A. J. (1996), The Koran Interpreted: a Translation, New York.
Arifov S. (2012), “Zolotaya seredina islama”, in Arraid, No. 4 (152). (In Russian).
Baker R. W. (2007), “Worldly Islam: the Islamic Wasaṭiyyah and the Quest for Democracy”, Oriente Moderno, Nuova serie, Anno 87, Nr. 2: Islams and Democracies.
Bobzin H. (2010), Der Koran, München. https://doi.org/10.17104/9783406640483
Burton J. (1993), “Law and Exegesis: The Penalty for Adultery in Islam”, in Hawting Gerald R. and Shareef Abdul-Kader A. (Eds.), Approaches to the Qur’an, London and New York.
Dekmejian R. H. (1995), Islam in Revolution: Fundamentalism in the Arab World, Syracuse, New York.
Donner F. (1998), Narratives of Islamic Origins: the Beginnings of Islamic Historical Writing, Princeton, N. J.
Gräf B. (2009), “The Concept of Wasaṭiyya in the Work of Yusuf Al-Qaradawi”, in Gräf B. and Skovgaard-Petersen J. (Eds.), Global Mufti: The Phenomenon of Yusuf al-Qaradawi, New York.
Hanapi M. Sh. (2004), “The Wasaṭiyyah (Moderation) Concept in Islamic Epistemology: A Case Study of its Implementation in Malaysia”, International Journal of Humanities and Social Science, Vol. 4, No. 9 (1).
Hilali Taqi al-Din (1997), The Noble Qur’an, English Translation of the Meanings and Commentary, Al-Madina.
Hoigilt J. (2010), “Rhetoric and Ideology in Egypt’s Wasaṭiyya Movement”, Arabica, Vol. 57. https://doi.org/10.1163/157005810X502655
Ibn al-Jawzi, Abu al-Faraj (1404), Zad al-Masir fi ilm al-tafsir (9 vol.), Vol. I, Bayrut. (In Arabic).
Ibn Kathir al-Dimashqi, Ismail b. Amr (1401), Tafsir al-Qur’an al-Azim, Bayrut. (In Arabic).
Kamali M. H. (2008), “The Middle Grounds of Islamic Civilization: The Qurannic Principle of Wasaṭiyyah”, Journal of Civilisation Studies, Vol. 1, No. 1.
Kamali M. H. and Ramadan T. (2015), The Middle Path of Moderation in Islam: the Qur’ānic Principle of Wasaṭiyyah, New York. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780190226831.001.0001
Lane E. W. (1863), An Arabic-English lexicon: derived from the best and the most copious eastern sources, Vol. 8, London.
Mandaville P. G. (2007), Global Political Islam, London.
Mazlan I. et al. (2013), “Wasaṭiyyah Discourse according to Muslim Scholars in Malaysia”, Advances in Natural and Applied Sciences, Vol. 7, No. 1.
Paret R. (1982), Der Koran, 2, verb. Aufl. Stuttgart.
Pickthall M. (2001), The Glorious Qur’an: The Arabic Text with a Translation in English, No city.
Qutb S. (2001), In the Shade of the Qurʼān (Fī Zilāl Al-Qurʼān), in 30 vol., Markfield.
Rubin B. M. (2010), The Muslim Brotherhood: the Organization and Policies of a Global Islamist Movement, New York. https://doi.org/10.1057/9780230106871
Rubin U. (1993), “Qur’an and Tafsir: the case of ‘an yadin’”, Islam, No. 70.
Shafi M. (n. d), Maariful-Qur’an, N. p. (In Arabic).
Shestopalets D. (2014), “Moderation, Unity, and Tolerance: The Representation of Islam in the Discourse of ‘Alraid’”, Shìdnij svìt, No. 4.
Starkovsky N. (2005), The Koran Handbook: an Annotated Translation, New York.
The Oxford Handbook of Political Ideologies (2013), Freeden M. (Ed.), Oxford, United Kingdom.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.