ОБРАЗ ЛХАСИ В ТИБЕТСЬКІЙ СУЧАСНІЙ ПРОЗІ (ЗА ОПОВІДАННЯМ “ВІДПУЩЕНА ВІВЦЯ” НОРБУ ЦЕРІНГА)

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

  О. Д. Огнєва

Анотація

Лхаса за визначенням – історичне місто. Але реальне вивчення міста починається тільки в 90-ті рр. минулого століття завдяки систематичній планомірній діяльності Андре Александера (1965–2012), одного із засновників Фонду тибетської спадщини (Tibetan Fond Heritage, TFH, 1993). У відображеному вигляді Лхаса постає на сторінках сучасної тибетської літератури. У статті розглядається образ Лхаси на основі оповідання “Відпущена вівця” (кит. “Фан шен ян”, “放生羊”, тиб. цхе тхар, tshe thar) Норбу Церінга, сучасного тибето- і китаємовного письменника. Автор репрезентує двоїстий текстовий образ міста: стара Лхаса та її нова китайська частина. Таке сприйняття міста головним героєм оповідання спирається на блок особистих спогадів Норбу Церінга, який народився у Лхасі в 1966 році. Кругові маршрути паломників – кора (тиб. skor-ba), – які здійснює Н’яндак, головний герой, репрезентують простір старої Лхаси і відображають тибетську концентричну модель світу. Паралельно в оповіданні існує лінійне відтворення нової китайської Лхаси. Свідомо чи підсвідомо Норбу Церінг приверає увагу до проблеми збереження пам’ятників історії та культури як у часи тектонічних соціально-політичних змін, так і при формуванні нового вигляду, обумовленого розвитком міста в новий і новітній періоди.

Як цитувати

Огнєва, О. Д. (2018). ОБРАЗ ЛХАСИ В ТИБЕТСЬКІЙ СУЧАСНІЙ ПРОЗІ (ЗА ОПОВІДАННЯМ “ВІДПУЩЕНА ВІВЦЯ” НОРБУ ЦЕРІНГА). Східний світ, (2 (99), 95-113. https://doi.org/10.15407/orientw2018.02.095
Переглядів статті: 193 | Завантажень PDF: 77

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Ключові слова
Посилання

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>