ПЕРЕГЛЯД ЗАСАД СИНОЛОГІЇ І РЕКОНСТРУКЦІЯ КИТАЙСЬКОЇ КУЛЬТУРИ В ПОГЛЯДАХ “НОВИХ КОНФУЦІАНЦІВ”

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

  В. О. Кіктенко

Анотація

У статті представлено перегляд синології та реконструкції китайської культури в неоконфуціанському маніфесті 1958 року. Відзначено, що “нові конфуціанці” пов’язують хибні уявлення західної історії і філософії про китайську культуру з трьома основними підходами західної синології: релігійно-ідеалістичний і раціональний підхід християнських місіонерів; створення першими західними синологами міфу про китайську антич-ність (архаїзація сучасності); політична вмотивованість західних досліджень Китаю. У роботі представлені методологічні підходи “нових конфуціанців” до вивчення китайської культури, які ґрунтуються на симпатії і повазі до неї. Проаналізовано доктрину “розум-природа” (心性, xīnxìng) як основу всіх теорій китайської культури й особливий вид конфуціанської трансцендентності (“іманентна трансцендентність”). Показані відмінності китайської і західної культури в аналізі “нових конфуціанців”, а також їхні ідеї поєднання фундаментальних положень китайської філософії і досягнень західної цивілізації.

Як цитувати

Кіктенко, В. О. (2014). ПЕРЕГЛЯД ЗАСАД СИНОЛОГІЇ І РЕКОНСТРУКЦІЯ КИТАЙСЬКОЇ КУЛЬТУРИ В ПОГЛЯДАХ “НОВИХ КОНФУЦІАНЦІВ”. Східний світ, (4 (85), 156-161. https://doi.org/10.15407/orientw2014.04.156
Переглядів статті: 128 | Завантажень PDF: 32

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Ключові слова

реконструкція китайської культури, синологія, “нові конфуціанці”

Посилання

Bresciani U. Reinventing Confucianism = Xian Dai Xin Ru Jia: The New Confucian Movement. Taipei, 2001.

Chan N. S. The Thought of Mou Zongsan. Vol. 4. Boston, 2011. https://doi.org/10.1163/ej.9789004212114.i-340

Chang C. Development of Neo-Confucian Thought. New York, 1962.

Fang Keli. The Developing Course of the Neo-Confucianism, the preface of the Schools of the Modern Neo-Confucianism. Beijing, 1995.

Hao Chang. New Confucianism and the Intellectual Crisis of Contemporary China // The Limits of Change. Cambridge, MA, 1976.

Liu Shuxian. Essentials of Contemporary Neo-Confucian Philosophy. Westport, CT, 2003.

New Confucianism: A Critical Examination. New York, 2003.

Ruokanen M., Huang Zh. P. Christianity and Chinese Culture. Grand Rapids, MI, 2010.

Mou Tsung-san, Chang Carsun, Tang Chun-i, Hsu Fo-Kuan. A Manifesto for a Re-Appraisal of Sinology and Reconstruction of Chinese Culture // Chang Carsun. The Development of Neo-Confucian Thought. Vol. 2. New York, 1962.

Mou Zongsan, Tang Junyi, Zhang Junmai. Wei Zhongguo Wenhua Jinggao Shijie Renshi Xuanyan 為中國文化敬告世界人士宣言 (A Manifesto for a Re-Appraisal of Sinology and Reconstruction of Chinese Culture) // The History of Neo-Confucianism Thoughts. Taipei, 1986.

Tu Wei-ming. Confucian Traditions in East Asian Modernity: Moral Education in Japan and the Four Mini-dragons. Cambridge, MA, 1996.

Yu Jiyuan. The “Manifesto” of New-Confucianism and the revival of virtue ethics // Frontiers of Philosophy in China. Vol. 3, № 3. 2008. https://doi.org/10.1007/s11466-008-0021-y

牟宗三, 唐君毅, 徐復觀, 张君劢。為中國文化敬告世界人士宣言 // 张君劢言論集。臺北縣板橋市,1989.

唐君毅。 說中華民族之花果飄零。 臺北,1974.

徐復觀。學術與政治之間。臺北,1980.

REFERENCES

Bresciani U. (2001), Reinventing Confucianism = Xian Dai Xin Ru Jia: The New Confucian Movement, Taipei.

Chan N. S. (2011), The Thought of Mou Zongsan, Vol. 4, Boston. https://doi.org/10.1163/ej.9789004212114.i-340

Chang C. (1962), The Development of Neo-Confucian Thought, New York.

Fang Keli (1995), The Developing Course of the Neo-Confucianism, the Preface of the Schools of the Modern Neo-Confucianism, Beijing.

Hao Chang (1976), “New Confucianism and the Intellectual Crisis of Contemporary China”, in The Limits of Change, Cambridge, MA.

Liu Shuxian (2003), Essentials of Contemporary Neo-Confucian Philosophy, Westport, CT.

New Confucianism: A Critical Examination (2003), New York.

Ruokanen M. and Huang Zh. P. (2010), Christianity and Chinese Culture, Grand Rapids, MI.

Mou Tsung-san, Chang Carsun, Tang Chun-I and Hsu Fo-Kuan (1962), “A Manifesto for a Re-Appraisal of Sinology and Reconstruction of Chinese Culture”, in Chang Carsun, The Development of Neo-Confucian Thought, Vol. 2, New York.

Mou Zongsan, Tang Junyi and Zhang Junmai (1986), “A Manifesto for a Re-Appraisal of Sinology and Re-construction of Chinese Culture”, in Zhang Junmai (Ed.), The History of Neo-Confucianism Thoughts, Taipei.

Tu Wei-ming (1996), Confucian Traditions in East Asian Modernity: Moral Education in Japan and the Four Mini-dragons, Cambridge, MA.

Yu Jiyuan (2008), “The ‘Manifesto’ of New-Confucianism and the revival of virtue ethics”, Frontiers of Philosophy in China, Vol. 3, No. 3. https://doi.org/10.1007/s11466-008-0021-y

Mou Zongsan, Tang Junyi, Xu Fuguan and Zhang Junmai (1989), “Wei Zhongguo wenhua jinggao shijie renshi xuanyan”, in Zhangjunmai yanlun ji, Taibei xian banqiao shi. (In Chinese).

Tang Junyi (1974), Shuo zhonghua minzu zhi hua guo piaoling, Taibei. (In Chinese).

Xu Fuguan (1980), Xueshu yu zhengzhi zhi jian, Taibei. (In Chinese).

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>