СЮЖЕТ “ВІСІМ СТУП”: ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ І ЙОГО ВТІЛЕННЯ НА ТАНКАХ В ТРАДИЦІЇ ТИБЕТСЬКОГО БУДДИЗМУ (ТАНКА З МУЗЕЮ МИСТЕЦТВ ІМЕНІ БОГДАНА І ВАРВАРИ ХАНЕНКІВ)

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

  О. Д. Огнєва

Анотація

Слід відзначити, що в порівнянні з минулими дослідженнями буддійського образотворчого мистецтва науковці починають більше приділяти уваги зв’язку між писемним текстом і зображенням, а також їхньою структурою й символікою в контексті історії та культури конкретного регіону. Значно посилюється інтерес до саме таких різноманітних змін, що спостерігаються у творах буддійського образотворчого мистецтва, зокрема на танках, які відтворюють традиційні сюжети. Ця стаття сфокусована на сюжеті “Вісім ступ”, що презентований на танці з Музею мистецтв імені Богдана і Варвари Ханенків. На танці в оточенні ступ зображено Будду Шак’ямуні та Будду Ваджрадхару. За традицією ваджраяни Будда Шак’ямуні та Будда Ваджрадхара неподільні. І ця неподільність в образотворчому мистецтві втілюється через образ ступи. Танка презентує нове наповнення відомого сюжету, яке бере свій початок у традиції ваджраяни, що набули поширення і подальшого розвитку в Тибеті, Монголії, Бурятії. Важливими елементами для розуміння змісту танки є кількість ступ, їхнє місце в композиції, персонажі пантеону, що включені у структуру танки. У цьому ж контексті важливою є й кольорова палітра танки.

Як цитувати

Огнєва, О. Д. (2016). СЮЖЕТ “ВІСІМ СТУП”: ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ І ЙОГО ВТІЛЕННЯ НА ТАНКАХ В ТРАДИЦІЇ ТИБЕТСЬКОГО БУДДИЗМУ (ТАНКА З МУЗЕЮ МИСТЕЦТВ ІМЕНІ БОГДАНА І ВАРВАРИ ХАНЕНКІВ). Східний світ, (2-3 (91-92), 172-183. https://doi.org/10.15407/orientw2016.02.172
Переглядів статті: 205 | Завантажень PDF: 57

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Ключові слова
Посилання

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>