Небінарний запит до нації: дослідження альтернативної міфографії в “Шікханді” Девдутта Паттанайка

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

  Г. Чаттерджі

  Д. Рой

  Т. Путатунда

Анотація

Великий наратив націоналізму, що, як зауважує у своїй книзі “Банани, пляжі й бази” Синтія Енло, “зазвичай поставав з маскулінізованої пам’яті, маскулінізованого приниження та маскулінізованої надії”, є суттєво гендерним дискурсом і виключає будь-яку гендерну ідентифікацію, не узгоджену зі стандартами гетеронормативної маскулінності. Тому будь-яка спроба знайти й ідентифікувати в історії нації те, що розвінчує таку гендерну бінарність, створює простір для різноманітних локалізованих наративів і розхитує гетеропатріархальний центр влади національної держави. “Шікханді та інші оповідки, які вам не оповідають” Девдутта Паттанайка, опубліковані у 2014 році під час юридичного “перетягування канату” щодо розділу 377 Кримінального кодексу Індії, – це намагання створити шляхом відбору з міфології індуїзму історій, пов’язаних із нестандартною сексуальною орієнтацією, альтернативну міфоісторичну структуру й кинути виклик більш широкому дискурсу монолітного розуміння “індійськості”.

Ця стаття має на меті дослідити потенціал розвінчувального впливу цих історій, навмисно відібраних із міфів індуїзму, на критику та піддавання сумніву гомогенізованих, гегемоністських та маскуліністських конструктів міфоісторіографії нації. Також автори статті намагалися дослідити використання міфологічних історій як фактора формування нації та легітимізації в національному наративі простору нестандартної сексуальності.

Як цитувати

Чаттерджі, Г., Рой, Д., & Путатунда, Т. (2023). Небінарний запит до нації: дослідження альтернативної міфографії в “Шікханді” Девдутта Паттанайка. Східний світ, (3 (120), 171-178. https://doi.org/10.15407/orientw2023.03.171
Переглядів статті: 263 | Завантажень PDF: 60

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Ключові слова

Девдутт Паттанайк; гендер; Індія; квір; міфологія; нація; “Шікханді та інші оповідки, які вам не оповідають”

Посилання

Anderson B. (2006), Imagined Communities: Reflections on the Origin and Spread of Nationalism, Verso, London and New York.

Aurobindo S. (2021), The Life of Nationalism: When Sri Aurobindo Invoked Sri Krishna, in Renaissance, August 15, available at: https://journal.aurobharati.in/the-life-of-nationalism-when-sri-aurobindo-invoked-sri-krishna/ (accessed July 10, 2023).

Aurobindo S. (n.d.), “Realization of Cosmic Consciousness – Uttarpara Speech – Sri Aurobindo (1906–1910)”, in Sri Aurobindo Institute of Culture (SAIoC), available at: http://www.sriaurobindoinstitute.org/saioc/Sri_Aurobindo/uttarpara_speech#uttarpara_speech (accessed July 10, 2023).

Banerjee S. (2005), Make Me a Man!: Masculinity, Hinduism, and Nationalism in India, State University of New York Press, Albany, NY. https://doi.org/10.1353/book4908

Bhosale B. G. (2009), “Indian Nationalism: Gandhi vis-a-vis Tilak and Savarkar”, The Indian Journal of Political Science, Vol. 70, No. 2, pp. 419–427.

Chakravarti U. (2014), “Whatever Happened to the Vedic Dasi? Orientalism, Nationalism and a Script for the Past”, in K. Sangari & S. Vaid (eds), Recasting Women: Essays in Colonial History, Zubaan, pp. 27–87.

Chanda-Vaz U. (2017), “ ‘The mythology of one god is what we call religion’: Devdutt Pattanaik”, in Scroll.in, July 22, available at: https://scroll.in/article/843919/the-mythology-of-one-god-is-what-we-call-religion-devdutt-pattanaik (accessed July 10, 2023).

Chatterjee P. (1992), “History and the Nationalization of Hinduism”, Social Research, Vol. 59, No. 1, pp. 111–149.

Durkheim E. (1995), The Elementary Forms of Religious Life, Transl. by K. E. Fields, Free Press.

Goodyear S. S. (1992), The Rhetoric of English India, University of Chicago Press, Chicago.

Hégy P. (1991), Myth as Foundation for Society and Values: A Sociological Analysis, Edwin Mellen Press, Lewiston, New York.

“In the Supreme Court of India” (2013), in Supreme Court of India, December 11, available at: https://main.sci.gov.in/jonew/judis/41070.pdf (accessed July 9, 2023).

Kapila S., & Devji F. (2013), “Introduction”, in S. Kapila & F. Devji (eds), Political Thought in Action: The Bhagavad Gita and Modern India, Cambridge University Press, Cambridge, pp. ix–xv. https://doi.org/10.1017/CBO9781139524018.001

Mali J. (2003), Mythistory: The Making of A Modern Historiography, University of Chicago Press, Chicago.

Narrain A. (2004), “The Articulation of Rights around Sexuality and Health: Subaltern Queer Cultures in India in the Era of Hindutva”, Health and Human Rights, Vol. 7, No. 2, pp. 142–164. DOI: https://doi.org/10.2307/4065351

Pande A. (2004), Ardhanarishvara, the Androgyne: Probing the Gender Within, Rupa & Company.

Pattanaik D. (2014), Shikhandi and Other Tales They Don’t Tell You, Zubaan and Penguin Books India.

Smith A. (1997), “The ‘Golden Age’ and National Renewal”, in G. A. Hosking & G. Schöpflin (eds), Myths and Nationhood, Routledge, New York, pp. 36–59.

Stoddard E. & Collins J. (2017), Social and cultural foundations in global studies, Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315717364

Tagore R. (1918), Nationalism, Macmillan and Co. Limited, London.

“The Indian Penal Code” (2019), in Legislative Department, Ministry of Law and Justice, Government of India, April 25, available at: https://lddashboard.legislative.gov.in/actsofparliamentfromtheyear/indian-penal-code (accessed July 9, 2023).

Vatsyayana M. (2003), Kamasutra, W. Doniger & S. Kakar (eds), Transl. by W. Doniger & S. Kakar, Oxford University Press.

White H. V. (1978), Tropics of Discourse: Essays in Cultural Criticism, Johns Hopkins University Press, Baltimore.