КОНЦЕПТ "ОБЛИЧЧЯ" В КИТАЙСЬКІЙ МОВІ: СЛОВНИКОВА ТА ПСИХОЛІНГВІСТИЧНА ПАРАДИГМА

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

  О. М. Шевченко

Анотація

У статті розглядається концепт “обличчя” в китайській мові з точки зору словникової та психолінгвістичної парадигми. Також запропоновано декілька слів на позначення “обличчя” та приклади для порівняння розбіжностей у вживанні та значеннях, особливо під час переговорів з представниками китайської культури.

Як цитувати

Шевченко, О. М. (2012). КОНЦЕПТ "ОБЛИЧЧЯ" В КИТАЙСЬКІЙ МОВІ: СЛОВНИКОВА ТА ПСИХОЛІНГВІСТИЧНА ПАРАДИГМА. Східний світ, (3 (76), 101-108. https://doi.org/10.15407/orientw2012.03.101
Переглядів статті: 65 | Завантажень PDF: 55

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Ключові слова

китайська культура, китайська мова, концепт, обличчя, словникова та психолінгвістична парадигма

Посилання

Васильева М.А. Официально-деловой стиль китайского языка. Анализ различных аспектов. Санкт-Петербург, 2008.

Колесов В.В. Ментальная характеристика слова в лексикологических трудах В.В. Виноградова // Вестник Московского университета. Серия 9 “Филология”. 1995. №3.

Коростовец И.Я. Китайцы и их цивилизация // Жизнь и нравы старого Китая. Смоленск, 2003.

Лукин В.А. Концепт истины и слово истина в русском языке (опыт концептуального анализа рационального и иррационального в языке) // Вопросы языкознания, 1993, №4.

Олійник І.С., Сидоренко М.М. Українсько-російський і російсько-український фразео­логічний тлумачний словник. Харків, 1997.

Романова Н.П. Деловой этикет на Востоке. Настольная книга бизнесменов. Москва, 2005.

Сидихменов В.Я. Китай: страницы прошлого. 3-е изд. Москва, 1987.

Fang, Tony. Chinese business negotiation style. Thousand Oaks, Calif., 1999.

Seligman, Scott D. Chinese Business Etiquette: A Guide to Protocol, Manners, and Culture in the People's Republic of China. Grand Central Publishing, 1999.

Smith, Arthur H. Chinese Characteristics. Reprint of 1894 edition with new introduction by Lydia H. Liu. Norwalk, CT, 2003.

Stevenage, Sarah V. Introduction: giving each other a helping hand (in special issue on facial information processing: a multidisciplinary perspective) // Journal of Pragmatics and Cognition. Vol. 8, No 1. 2000. https://doi.org/10.1075/pc.8.1.02ste

Tracy, K. The many faces of facework // Handbook of language and social psychology / H. Giles & W. P. Robinson (Eds.). Chichester, UK, 2000.

京剧文答三百题/曾廼平编著。— 北京:文化艺术出版社,2007.

高职高专公共基础课系列教材:《思想道德修养》学生学习辅导用书/ 罗建平。— 北京:高等教育出版社,2005.

莫砺锋评说白居易/莫砺锋著。— 合肥:安微文艺出版社,2010.

全宋词选释/李长路、贺乃贤、张巨才著。—— 北京:北京出版社出版,1995.

面子与消费/姜彩芬著/—北京:社会科学文献出版社,2009.

现代汉语词典(第5版)/ 中国社会科学语言研究所词典编辑室编。— 北京:商务印书馆,2005.

新编中华文化知识全知道/黎明编著。— 北京:海潮出版社,2010.

http://www.hudong.com/wiki

http://slovopedia.org.ua/49/53403/358532.html

REFERENCES

Vasil’yeva M. A. (2008), Ofitsial’no-delovoy stil’ kitayskogo yazyka. Analiz razlichnykh aspektov, Saint Petersburg. (In Russian).

Kolesov V. V. (1995), “Mental’naya kharakteristika slova v leksikologicheskikh trudakh V. V. Vinogradova”, in Vestnik Moskovskogo universiteta, Seriya 9 “Filologiya”, No. 3. (In Russian).

Korostovets I. Ya. (2003), “Kitaytsy i ikh tsivilizatsiya”, in Zhizn’ i nravy starogo Kitaya, Smolensk. (In Russian).

Lukin V. A. (1993), “Kontsept istiny i slovo istina v russkom yazyke (opyt kontseptual’nogo analiza ratsional’nogo i irratsional’nogo v yazyke)”, in Voprosy yazykoznaniya, No. 4. (In Russian).

Oliynyk I. S. and Sydorenko M. M. (1997), Ukrayins’ko-rosiys’kyy i rosiys’ko-ukrayins’kyy frazeolohichnyy tlumachnyy slovnyk, Kharkiv.

Romanova N. P. (2005), Delovoy etiket na Vostoke. Nastol’naya kniga biznesmenov, Moscow. (In Russian).

Sidikhmenov V. Ya. (1987), Kitay: stranitsy proshlogo, 3rd ed., Moscow. (In Russian).

Fang Tony (1999), Chinese business negotiation style, Thousand Oaks, Calif.

Seligman Scott D. (1999), Chinese Business Etiquette: A Guide to Protocol, Manners, and Culture in the People’s Republic of China, Grand Central Publishing.

Smith Arthur H. (2003), Chinese Characteristics, Reprint of 1894 edition with new introduction by Lydia H. Liu, Norwalk, CT.

Stevenage Sarah V. (2000), “Introduction: giving each other a helping hand (in special issue on facial information processing: a multidisciplinary perspective)”, in Journal of Pragmatics and Cognition, Vol. 8, No. 1. https://doi.org/10.1075/pc.8.1.02ste

Tracy K. (2000), “The many faces of facework”, in Handbook of language and social psychology, Giles H. and Robinson W. P. (Eds.), Chichester, UK.

Jijgju wen da sanbai ti (2007), Zeng Naiping (Ed.), Beijing. (In Chinese).

Gao zhi gao zhuan gonggong jichu ke xilie jiaocai: “Sixiang daode xiuyang” xuesheng xuexi fudao yongshu (2005), Luo Jianping, Beijing. (In Chinese).

Mo Lifeng pingshuo Bai Juyi (2010), Mo Lifeng, Hefei. (In Chinese).

Quan songci xuanshi (1995), Li Changlu, He Naixian, Zhang Jucai, Beijing. (In Chinese).

Mianzi yu xiaofei (2009), Jiang Caifen, Beijing. (In Chinese).

Xiandai hanyu cidian (di 5 ban) (2005), Zhongguo shehui kexue yuyan yanjiusuo cidian bianjishi bian, Beijing. (In Chinese).

Xinbian zhonghua wenhua zhishi quan zhidao (2010), Li Ming (Ed.), Beijing. (In Chinese).