КАЛМИЦЬКІ ІКОНИ ІЗ ЗІБРАННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО МУЗЕЮ МИСТЕЦТВ ІМЕНІ БОГДАНА ТА ВАРВАРИ ХАНЕНКІВ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

  С. Г. Батирева

Анотація

Об’єктом дослідження є танки (тиб. thangka), калмицькі експонати східної колекції, що зберігаються в Національному музеї мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків (Україна, м. Київ). На одній з танок, єдиних у стилі зображення, порушуючи традицію анонімного виконання канону, автор згадує своє ім’я – “малював Шобол-гецуль”. Вертикальна в’язь письма тодобічіг, зроблена чорнилом, є незаперечною атрибутивною ознакою калмицького живопису. Старокалмицьке мистецтво як культурна спадщина Калмикії сформувалося в процесі взаємодії традицій і новацій. У творах мистецтва простежується історична доля іконографічного канону в художній культурі північного буддизму. В аналізі сакральної калмицької художньої традиції виявлені локальні особливості образотворчого трактування іконографічних образів. Традиційні психогенетичні особливості світовідчування, обрядова культура й фольклор проектуються в іконописі, визначаючи “місцеву” природу мистецтва буддизму.

Як цитувати

Батирева, С. Г. (2016). КАЛМИЦЬКІ ІКОНИ ІЗ ЗІБРАННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО МУЗЕЮ МИСТЕЦТВ ІМЕНІ БОГДАНА ТА ВАРВАРИ ХАНЕНКІВ. Східний світ, (2-3 (91-92), 158-162. https://doi.org/10.15407/orientw2016.02.158
Переглядів статті: 81 | Завантажень PDF: 40

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Ключові слова
Посилання