КАЛМИЦЬКІ ІКОНИ ІЗ ЗІБРАННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО МУЗЕЮ МИСТЕЦТВ ІМЕНІ БОГДАНА ТА ВАРВАРИ ХАНЕНКІВ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Анотація
Об’єктом дослідження є танки (тиб. thangka), калмицькі експонати східної колекції, що зберігаються в Національному музеї мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків (Україна, м. Київ). На одній з танок, єдиних у стилі зображення, порушуючи традицію анонімного виконання канону, автор згадує своє ім’я – “малював Шобол-гецуль”. Вертикальна в’язь письма тодобічіг, зроблена чорнилом, є незаперечною атрибутивною ознакою калмицького живопису. Старокалмицьке мистецтво як культурна спадщина Калмикії сформувалося в процесі взаємодії традицій і новацій. У творах мистецтва простежується історична доля іконографічного канону в художній культурі північного буддизму. В аналізі сакральної калмицької художньої традиції виявлені локальні особливості образотворчого трактування іконографічних образів. Традиційні психогенетичні особливості світовідчування, обрядова культура й фольклор проектуються в іконописі, визначаючи “місцеву” природу мистецтва буддизму.